jueves, 11 de junio de 2015

Arquitectura: Ponts sota el mar


Com es contrueixen els pots baix el mar?


Com es construeixen els ponts sota el mar? Això és el que es sol preguntar la gent en veure a la televisió o llegir als diaris notícies sobre construccions immenses que s'estan duent a terme al voltant de tot el món. Molts hauran vist el il·lustratiu programa 'megaconstruccions' i hauran pensat: com faran perquè el pont es subjecti sota l'aigua ?, com és possible introduir aquests pilars de formigó al riu o al mar a tanta profunditat? Doncs bé, la resposta és més senzilla del que molts creuen.


Els pilars dels ponts es construeixen mitjançant la técnica'tremie ': el formigó és col·locat a través d'un tub vertical d'acer (tremie) de 30 cm de diàmetre aproximadament que s'eleva a mesura que puja el nivell del formigó en l'encofrat ( motlle). El seu extrem superior té la forma d'embut i l'inferior es manté submergit en el formigó fresc evitant el seu contacte amb l'aigua. S'han aconseguit reeixides operacions de formigonat en profunditats de fins a 50 m.
 L'operació comença taponant l'extrem del tub amb formigó sec. D'aquesta manera, tot i que el formigó se segregui durant la caiguda lliure (que els seus components es separin), es barrejarà amb el morter de l'extrem del tub. Una vegada que s'ha omplert, s'aixeca no més de 15 cm des del fons perquè comenci a fluir el formigó al voltant de la boca del tub, establint un segell. No ha de prosseguir amb la hissada fins que el tremie estigui submergit almenys de 0,90 ma 1,50 m en formigó.
Hormigonado bajo el agua: 'tremie'
Utilitzan la técnica 'tremie'.
Enllaç
La col·locació del formigó ha de ser tan contínua com sigui possible i el tub tremie ha de romandre fix, constantment ple i sense moviments horitzontals, mentre aquest flueix. La barreja ha de fluir fàcilment cap al lloc de la seva ubicació i consolidar pel seu propi pes.
Sempre s'ha de comptar amb l'ajuda de bussos especialitzats per supervisar la bona execució del procés. A més, aquesta feina s'ha de programar de manera que coincideixi amb l'alta marea, per tenir la seguretat de treballar amb mar tranquil.     

En conclusiò, le unica i millor forma de contruir ponts en el mar es amb la tecnica tremie. Aquesta tecnica, encara que sigui eficaç es molt cara ja que la tecnica, la maquinaria, els buzos que necessites per portar a terme el pont es un recurs car.                       

Webgrafia:

Wikipedia

CCMA

Bahia de Hangzhou

Info


No hay comentarios:

Publicar un comentario